poniedziałek, 9 lutego 2015

Katarczycy zabiją futbol swoimi pieniędzmi



No to jak to jest z tym Katarem? Powiedzcie sami? Wiem, że cała dyskusja wokół Mistrzostw Świata w piłce ręcznej ma się nijak do tematyki mojego bloga, ale przecież w 2022 roku to właśnie Katarczycy zorganizują ten piłkarski mundial. I jestem przekonany, że historia niestety się powtórzy, a my zamiast tak ukochanego sportu będziemy mili powtórkę z Korei Południowej. Pamiętacie? Ja pamiętam, jak najpierw Polacy zasłużenie w 2002 roku przegrywają ze skośnookimi, ale potem jest już istna parodia, a ćwierćfinał z Hiszpanami, którzy strzelają dwa nieuznane gole przeszedł do niechlubnej historii futbolu… A Katarczycy sędziom to mogą kupić po jachcie i kto z nich odmówi? Nawet kosztem reputacji, nikt nie jest tak głupi, żeby rezygnować z takich „prezentów”…

Inna sprawa, kto zagra w reprezentacji Kataru – bo jak wiecie, gospodarz Mistrzostw Świata w piłce nożnej może wystawić swoją drużynę bez eliminacji. Tutaj z kolei przypomina mi się zawsze bita Arabia Saudyjska, która potrafiła przegrać na mundialu i z 8:0. Myślicie, że Katarczycy pozwolą sobie na taki wstyd? Nie… A u nich nie ma żadnych wartościowych piłkarzy. Będzie więc wielkie kupowanie! Aż strach pomyśleć jakie gwiazdy, nie chciane w innych drużynach uda im się zwerbować. 

Tak mają wyglądać stadiony w Katarze.
Tak mają wyglądać stadiony w Katarze.


Jeżeli moje dramatyczne przypuszczenia się potwierdzą, to chyba piłka nożna skończy się w 2022 roku, bo jaki będzie inny sens gry w narodową odmianę futbolu? Już i tak to naturyzowanie piłkarzy trochę mi podpadało, ale tutaj ciągle chodziło o prestiż… Chcę/wolę grać w reprezentacji Niemiec, bo jest lepsza i osiąga sukcesy. Ale dla mnie zupeeeeełnie czymś innym jest sytuacja, w której na przykład Niemcy płacą Lewandowskiemu, żeby zmienił barwy. To czy nie od tego jest ligowa piłka? Po to wymyślono ligową piłkę! Zostawmy reprezentacje narodowe piłkarzom z narodowych reprezentacji… I wiem, że mam rację – pytanie tylko, czy Blatery i inni działacze z FIFY jak to mają w zwyczaju skuszą się bardziej na kasę i prestiż, niż na to, co w piłce nożnej, a więc i w sporcie jest po prostu najważniejsze.

#Katar #pieniądze #mundial #2022 #FIFA #piłka nożna #World Cup Catar #kupowanie piłkarzy #przekupieni sędziowie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz